Rift lancering loopt vertraging op, Oculus betaalt verzendkosten

Na een week met veel onduidelijkheid laat Oculus eindelijk iets van zich horen. De Oculus Rift zou vanaf maandag 28 maart verscheept worden naar klanten, maar slechts weinigen kregen ook werkelijk de hardware in huis.

Nu is er dan eindelijk bericht: Oculus geeft toe dat er ‘problemen zijn met de toelevering van onderdelen’. Het is niet duidelijk wat die problemen zijn en om welke onderdelen het gaat. Wel geeft Oculus nu voor het eerst toe dat er vertragingen zijn in de levering.

Oculus  neemt alle verzendkosten voor huidige klanten voor zijn rekening

Het bedrijf stuurt inmiddels mails naar mensen die een Rift hebben ge-pre-ordered, met de belofte dat vanaf 12 april de lancering weer op volle kracht vooruit gaat. Op die datum zullen meer klanten informatie krijgen over de levering van hun VR headset.

Daarnaast maakt Oculus een royaal gebaar naar alle klanten die tot nu toe al een Rift hebben besteld: het bedrijf neemt alle verzendkosten voor zijn rekening. Dit geldt alleen voor mensen die al een Rift besteld hebben, voor nieuwe klanten geldt deze korting niet. Wie in Nederland een Rift bestelt, betaalde tot nu toe €42,- verzendkosten. Deze kosten zijn inmiddels verwijderd van de bestelpagina van bestaande klanten.

Oculus benadrukt overigens in de mailing dat er wel degelijk Rifts zijn uitgestuurd en oprichter Palmer Luckey stelde op de website Reddit dat er ‘duizenden’ bij klanten zijn aangekomen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Spring naar de toolbar